Реклама створювалася для того, щоб залучати клієнтів і продавати товари або послуги. Будь-який бізнесмен зацікавлений в ефективній рекламі, тобто в такому інструменті просування, який забезпечить найбільшу кількість покупців і зростання продажів.
Є багато різних схем для розробки рекламних кампаній. Однак основою залишається одна єдина модель - модель AIDA. Понад 100 років існує дана схема взаємодії зі споживачами. Чим вона так популярна?
Що таке модель AIDA?
Модель AIDA є схемою взаємодії людини з рекламою. Якщо вибудовувати рекламну стратегію по цій схемі, можна домогтися кращих результатів в залученні клієнтів і стимулюванні продажів. Початкова буква А в абревіатурі - це Attention (увага), I - Interest (інтерес), D - Desire (бажання) і заключна А - Action (дія). Розглянемо кожну складову моделі докладно.
Attention
Ефективна реклама в першу чергу повинна привертати увагу цільової аудиторії. Щоб рекламне оголошення почало працювати, воно повинно бути помітним для людини, яка є потенційним клієнтом рекламодавця.
Interest
Другий етап взаємодії людини з рекламою заснований на формуванні інтересу. Потенційний клієнт помітив рекламу, але вона повинна його зацікавити, щоб процес взаємодії тривав. Інтерес може бути викликаний за допомогою нестандартного заголовка, яскравого зображення, незвичайного формату.
Desire
Звичайний інтерес швидко згасне, якщо він не буде підкріплений бажанням. Саме бажання спонукає людей до вчинення дій.
Action
Зацікавлена людина, яка відчуває бажання придбати товар, обов'язково клацне на рекламу і перейде до оформлення замовлення. Після скоєння цільової дії звичайний користувач стає вашим клієнтом.
Успішне доповнення базової моделі
За багато років існування модель AIDA піддавалася коректуванню. Однак жоден варіант так і не був затверджений. Наприклад, замість Desire (бажання) пробували використовувати Demand (потреба). Але потреба не завжди спонукала людей до активних дій. Саме на основі бажання у людей формується успішна мотивація до дії.
Єдина зміна, яку було прийнято і затверджено, стало доповненням до існуючої моделі. До наявної абревіатурі додалася буква S - Satisfaction (задоволення).
Satisfaction
Кінцева мета рекламної кампанії - не тільки виконання цільового дії, але також і задоволення клієнта. Покупець повинен залишитися задоволеним своєю покупкою, адже в цьому випадку він захоче поділитися позитивними відгуками з друзями та іншими користувачами. Задоволений покупець здатний стати постійним клієнтом компанії і привести в неї нових покупців.
Таким чином, основою ефективної реклами протягом багатьох років є модель AIDA. Використовуючи правильну схему взаємодії зі споживачами, ви створюєте успішну рекламу, яка приносить дохід і привертає більше нових клієнтів.